Tuesday, February 16, 2010

ဆင့္ကဲေပါက္ကြဲမႈႏွင့္ ကဗ်ာ

ကဗ်ာသည္ ဘာမွမဟုတ္ပါ။ ေျပာရလွ်င္ ကဗ်ာသည္ တိုင္းျပဳ၊ ျပည္ျပဳ၊ သာသနာျပဳ ပစၥည္းမဟုတ္ပါ။ ကဗ်ာသည္ အဆာေျပေပါင္မုန္႔တစ္လံုးမဟုတ္ပါ။ ဟယ္ရီဘယ္ရီရဲ႕ ေရကူး၀တ္စံုမဟုတ္ပါ။ အဖ်က္လက္နက္ တစ္ခုမဟုတ္ပါ။ လူမသိ သူမသိ အေျမွာင္မယားမဟုတ္ပါ။ တက္က်မ္းမဟုတ္ပါ။ လာဘ္ပြင့္ဂါထာမဟုတ္ပါ။ ဆံုးမစာမဟုတ္ပါ။ ေမာင္းခ်ဓါးမဟုတ္ပါ။ ဘာမွ်မဟုတ္ပါ။ ကဗ်ာသည္ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္မ်ားထဲမွ အမွတ္တစ္ခု (သို႔) ျဖစ္စဥ္တစ္ခုသာျဖစ္ပါသည္။


လူသားတြင္ စိတ္ရွိပါသည္။ ခံစားတတ္ေသာစိတ္ျဖစ္ပါသည္။ ထို စိတ္၊ ခံစားတတ္ေသာစိတ္ေၾကာင့္ ပင္ လူသားသည္ေရြ႕သည္။ ထိုအေရြ႕တြင္ ျဖစ္စဥ္မ်ားေပၚေပါက္လာသည္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ အတၱ၊ မာနမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ထိုသို႔ အစရွာမရေသာျဖစ္စဥ္မ်ားထဲမွ တစ္ခုသို႔မဟုတ္ အမ်ားစုသည္ ကဗ်ာျဖစ္လာသည္။ ကဗ်ာျဖစ္လာၿပီးေတာ့ ရပ္တန္႔သြားမည္လားဆိုေတာ့ မရပ္တန္႔ပါ။ ကဗ်ာ၏ ေနာက္တြင္ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္မ်ား ဆက္ရွိေနဦးမည္။ မည္သို႔ဆက္ရွိမည္လဲ။ ႏွစ္ျခမ္းရွိပါသည္။ ေရးသူဘက္အျခမ္း ႏွင့္ ဖတ္သူဘက္အျခမ္း ႏွစ္ဖက္ရွိပါသည္။ ေရးသူဘက္အျခမ္းတြင္ ေရးသူက ေရးလိုက္ၿပီျဖစ္သျဖင့္ ကဗ်ာဆို ေသာအမွတ္ (သို႔) ျဖစ္စဥ္ကိုေက်ာ္မရပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ေရးသူက သူ၏ခံစားတတ္ေသာစိတ္ျဖင့္ သူခံစားရေသာ ခံစားမိေသာျဖစ္စဥ္တစ္ခုခု (သို႔) အမ်ား (ေခတ္၊ အလြမ္း၊ လိင္ကိစၥ၊ လူ႔အခြင့္အေရး)ကို ကဗ်ာအျဖစ္ ဆင့္ကဲေပါက္ဖြားလိုက္သည္။ သို႔ရာတြင္ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္စဥ္ ပရိသတ္ႀကိဳက္မႀကိဳက္၊ ေ၀ဖန္ေရးဆရာ ႀကိဳက္မႀကိဳက္ဆိုေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ားအား စိတ္မ၀င္စားေတာ့ပါ။ ကဗ်ာ၏ေနာက္ျဖစ္စဥ္မ်ားအား ကဗ်ာေရးသူမွ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလိုက္သည္။ ဂ႐ုမစိုက္ေတာ့။  (အကယ္၍ ဂ႐ုစိုက္သူမ်ားရွိပါက ထိုသူမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ဂ႐ုမစိုက္၍ ထည့္မေရးပါ။)


ဒုတိယအျခမ္း (သို႔) ဖတ္သူဘက္အျခမ္းတြင္ ထိုသို႔မဟုတ္ေတာ့။ ဖတ္သူသည္ ကဗ်ာေရးသူ (သို႔) ကဗ်ာအျဖစ္ေဖာက္ခြဲသူ မရေသာ အခြင့္အေရးႏွစ္ခုကိုရသည္။ ပထမတစ္ခုက ကဗ်ာကို / ကဗ်ာျဖစ္စဥ္ကို ေက်ာ္လိုက္၍ရသည္။ ကဗ်ာကို စိတ္မ၀င္စားဘူး။ ကဗ်ာဖတ္ရတာ ၀ါသနာမပါဘူး။ ထိုသို႔ေက်ာ္လိုက္၍ရသည္။ ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ခုက ကဗ်ာကို / ကဗ်ာျဖစ္စဥ္ကို လက္ခံလိုက္ၿပီဆိုပါစို႔။ ထိုအခါ ဖတ္သူမွ ကဗ်ာကို / ကဗ်ာျဖစ္စဥ္ကို ကိုယ္တိုင္ဆက္လက္ေဖာက္ခြဲခြင့္ ရသြားသည္။ ဥပမာ- ကဗ်ာထဲမွ အိပ္မက္ဆိုေသာစာသားကို သူမက္ခဲ့ဖူးေသာ / သူေမွ်ာ္လင့္ေနေသာ အိပ္မက္တစ္ခုခုျဖင့္ အစားထိုးလိုက္မည္။ ထိုအခါ ကဗ်ာေနာက္မွ ေပၚေပါက္လာေသာျဖစ္စဥ္အား ကဗ်ာေရးသူမွမပိုင္ေတာ့။ ကဗ်ာေရးသူႏွင့္မဆိုင္ေတာ့ပါ။ ထိုျဖစ္စဥ္သည္ ကဗ်ာဖတ္သူ၏ စိတ္ / ခံစားတတ္ေသာစိတ္ေၾကာင့္သာ ရရွိလာေသာေပါက္ကြဲမႈသက္သက္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေပါက္ကြဲမႈသည္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လည္းျဖစ္ႏိုင္ျပန္သည္။ ဤကဲ့သို႔ ျဖစ္ပါသည္။






ကဗ်ာေရးသူ၏ ထိေတြ႔ခံစားမႈမ်ားအား A ဟုသတ္မွတ္သည္။ ကဗ်ာေရးသူ၏ စိတ္မွ A အေပၚတြင္ ထပ္ဆင့္ေပါက္ကြဲမႈအျဖစ္ ကဗ်ာ B ျဖစ္လာသည္။ B သည္ ကဗ်ာေရးသူေဖာက္ခြဲလိုက္သည့္ အျပင္အဆင္ အတိုင္း ကဗ်ာဖတ္သူထံေရာက္သြားမည္။ အကယ္၍မေရာက္လွ်င္ (သို႔) ကဗ်ာဖတ္သူမွ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလိုက္လွ်င္ ကိစၥၿပီးၿပီ။ သို႔မဟုတ္ပါက ကဗ်ာ B အား ကဗ်ာဖတ္သူမွဖတ္မည္။ ထို႔ေနာက္သူ၏ ထိေတြ႔ခံစားမႈ C ျဖင့္ ခံစားမည္။ C ႏွင့္ A သည္ မတူညီၾက။ တူညီခဲ့သည့္တိုင္ C သည္ ကဗ်ာေရးသူ၏ ကိုယ္ပိုင္မဟုတ္ေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ ကဗ်ာေရးသူသည္ A, B ႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ၿပီး C ႏွင့္ D သည္ ကဗ်ာဖတ္သူႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ပါေၾကာင္း။


ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္၏ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ဖတ္စာ စာအုပ္မွ ဖတ္သူအဓိကသီ၀ရီအားမွီျငမ္းေရးသားပါသည္။


ၾကက္သြန္
၁၆ရက္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ၊ ၂၀၁၀

No comments:

Post a Comment

ကေဖးဆိုင္ထဲက တေစၦေတြပါပဲ ...
ညလံုးေပါက္ ေသာင္းက်န္းေနတတ္တယ္
သူတို႔အသံေတြက ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ားခ်ား
ဘယ္လိုမကၽြတ္လြတ္မႈမ်ိဳးနဲ႔
သူတို႔ေျခာက္လွန္႔ေနျဖစ္ၾကလည္း..။
ကဗ်ာေရးတဲ့ တူရာလူမုိက္ေတြ စုေပါင္းေနထုိင္တယ္...။